reklama

Hýbe nezmyselnosť slovenskou politickou scénou?

Voľby sa blížia, tužba v nich uspieť je vysoká. A tak sa politici snažia vymyslieť niečo, čo by ich do parlamentu vynieslo. Jedným z trikov je spájanie sa do predvolebných koalícií.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (25)
Obrázok blogu

V uplynulom týždni som zaznamenal dva pokusy o spojenie sa do koalícií pred voľbami. Prvé sa týkalo KDH a OKS, druhé SF a troch menších strán. Konkrétne SZ, DÚ a DSS. V prvom prípade sa spojenie neudialo, v tom druhom áno. V tom prom prípade prišla iniciatíva zo strany OKS, teda toho "menšieho partnera". V tom druhom zo strany SF, čiže toho "väčšieho". V tom prvom som dúfal, že to dopadne spojením, v tom druhom naopak. V tom prvom to neviedlo k spojeniu, v tom druhom áno.

KDH + OKS

V nasledujúcom volebnom období sa bude oslavovať dvatsiate výročie nežnej revolúcie. Ľudia z KDH a OKS sú tými, ktorí sa na tejto, podľa mňa najväčšej udalosti v histórii Slovenska podielali. To oni položili základy štátu, ktorý sa musel budovať od základov. To oni zostavili prvú porevolučnú vládu. To oni držali slovenskú politiku nad vodou v chvíľach, keď sa zdalo, že to všetko povedie k tragédiám. A teraz, keď sa blížia voľby, mali ľudia z týchto strán šancu opätovne sa spojiť a ukázať, že sú stále nerozlučnými partnermi. Nestalo sa. A to aj napriek tomu, že OKS nepožadovalo nijakú vysokú pozíciu. Chceli len 31. miesto. Malo ísť v podstate len o symboliku 20 ročného spojenectva. Ako sa zachovalo KDH? To si nezmyselne chránilo kandidátnu listinu pred ľudmi "zvonku". Takto "pošpiniť" tradíciu dobrých vzťahov medzi ľudmi z týchto srán nebol podľa mňa vôbec šťastným počinom. Ale čo už.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SF + SZ, DÚ, DSS

Tak tomuto ťahu vôbec nerozumiem. Keď sa na to pozeram zo strany SF nechapem prečo pristúpili k takémuto kroku. Vidina prílevu preferencií je nezmyselná. Strany ako SZ, DÚ či novovznikajúca DSS nemajú skoro žiadnych voličov. Osobnosti, ktoré tieto strany reprezentujú sa pre verejnosť neznáme (snáď okrem Jána Budaja). Takže ani personálne posilnenie SF nie je veľmi reálne. Aký prospech z tohto kroku teda vyplynie pre SF? To pre mňa ostáva záhadou. Keď sa na to pozerám očami troch menších strán je to už pochopitelnejšie. Chcú sa dostať verejnosti "na oči". Chcú sa dostať do parlamnetu. To je samozrejme normálne. Avšak niečo ma aj tak prekvapilo. Konkrétne zapojenie sa DSS do tohto projektu. DSS tvoria ľudia, ktorí nesúhlasili so zlúčením DS s SDKÚ. Tento krok mi príde ako istá pomsta - keď vy k SDKÚ, tak mi k SF. Ale, vstupovať do koalície so stranou, ktorá sa na verejnosti prezentuje ako populistická "socdemácka" strana, mi nepríde najrozumnejšie... Ale to už nechám na zváženie pre DSS a ľudí okolo Braňa Hochela.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Počínanie slovenských poitických strán je zdá sa aj naďalej veľkou neznámou pre všetkých, ktorí nie sú priamo angažovaní. Jednotlivé kroky strán mi častokrát prídu ako nezmyselné. A ja len dúfam, že vedia čo robia. Pretože zveriť štát ľuďom, ktorí robia samé nezmysly mi nie je dvakrát po chuti...

Ľuboš Konečný

Ľuboš Konečný

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Tento blog je neaktívny od roku 2006 Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéSlovenská politikaMedzinárodná politika

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu